Vroeger en nu

Onderweegs & De Groot Accountants en Adviseurs is in het jaar 2000 ontstaan door het samengaan van accountantskantoor Onderweegs uit Ermelo en De Groot uit Lunteren. Beide kantoren kennen een vergelijkbare geschiedenis. Jan de Groot startte midden jaren ’80 met zijn administratiekantoor, dat transformeerde tot een accountantskantoor. Richard Onderweegs, een familielid van de huidige vennoot Jeannette Onderweegs-Nijkamp, opende zijn accountantskantoor in dezelfde periode. Jan en Jeannette ontmoetten elkaar in 1996 en nadat Jeannette accountantskantoor Onderweegs in 2000 overnam, was Onderweegs & De Groot al snel een feit.

Bedrijfsovername accountantskantoor en uitbreiding specialismen
Specialisme, automatisering en vakkennis zijn sinds begin deze eeuw steeds belangrijker geworden binnen de accountancy. Fiscaal en bedrijfseconomisch advies is voor de ondernemer essentieel om te kunnen groeien. Om de ondernemer optimaal te kunnen bedienen, is Onderweegs & De Groot zo gegroeid dat het alle specialismen in huis heeft. In 2005 zijn Robert van Dijk en Vincent van Veldhuizen als vennoten toegetreden en werd er een vestiging in Stroe geopend. Het accountantskantoor in Stroe verhuisde in 2009 naar Voorthuizen, na de overname van een accountantskantoor in Putten. De teller van het aantal kantoren bleef dus op drie staan: Ermelo, Voorthuizen en Lunteren. Het accountantskantoor bleef groeien, dankzij de visie om als partner in ondernemen dicht bij de klant te blijven. In 2011 kwamen er vestigingen in Barneveld en Hattem bij. Vanwege overlap in de werkgebieden Barneveld – Voorthuizen is er in het najaar van 2014 besloten om ondernemers en particulieren te bedienen vanuit vier locaties, gevestigd in Barneveld, Ermelo, Hattem en Lunteren.

Fiscaal en bedrijfseconomisch adviseur
Inmiddels is Onderweegs & De Groot Accountants en Adviseurs een accountantskantoor dat de ondernemer helpt met allerlei vraagstukken op fiscaal en bedrijfseconomisch gebied. Het accountantskantoor is vooruitstrevend op het gebied van automatisering. Dit zorgt ervoor dat ondernemers minder tijd aan hun bedrijfsadministratie kwijt zijn én dat men sneller en beter inzicht heeft in de financiële resultaten. Dit helpt de ondernemer gedegen beslissingen te nemen. Verder zijn er medewerkers van ODG actief op personeelsgebied (Human Resource Management). De accountants en adviseurs adviseren de ondernemer op steeds meer vlakken. Via partners kan bijvoorbeeld pensioenadvies worden ingewonnen of een jurist worden ingezet, om zo de ondernemer optimaal te bedienen. Want de klant staat altijd centraal bij uw partner in ondernemen.