Door automatisering wordt steeds meer mogelijk, ook in de accountancy. ODG Accountants en Adviseurs loopt hierin natuurlijk voorop. Wij hebben dit jaar een flinke stap voorwaarts gezet op het gebied van automatisering.


Handige online tools

Een ondernemer moet zijn tijd besteden aan ondernemen. De administratie is doorgaans een bezigheid die veel van die kostbare tijd in beslag neemt. Wij bieden onze klanten daarom graag oplossingen die direct meerwaarde hebben. Dit doen we onder andere door gebruik te maken van bekende online tools, zoals Basecone, Twinfield en Visionplanner. Behalve dat de administratie met deze tools veel minder tijd kost, is er een ander groot voordeel: ondernemers zijn nu altijd up-to-date, omdat het mogelijk is om tussentijds informatie te krijgen.Bij ODG kunnen klanten ook gebruik maken van een praktisch programma, waarin facturen scannen en naar ons sturen in slechts enkele klikken kan worden gedaan. Vervolgens verwerken wij de gegevens verder. Deze vervanging van het oorspronkelijke inboeken levert een aanzienlijke efficiëntieslag op. Klanten die liever zelf hun facturen inboeken, kunnen dit ook met behulp van onze handige online tools doen. Bijkomend voordeel van de tools is dat wij eenvoudig kunnen meekijken en de nodige ondersteuning kunnen bieden. Het is natuurlijk ook mogelijk om het administratieve gedeelte volledig aan ons over te laten!

Persoonlijk dashboard
Ondernemers die graag per maand of per kwartaal willen zien waar ze aan toe zijn, kunnen we uitermate efficiënt bedienen met een zogenaamd dashboard. Op dit dashboard worden de belangrijkste speerpunten van de ondernemer weergegeven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een top 5 openstaande posten, aanwezige liquide, verdeling van de kosten en het resultaat tot nu toe. Als een ondernemer meer wil weten over een bepaald bedrag in de cijfers, kan hierop worden doorgeklikt tot de factuur zichtbaar wordt. Dit kan worden uitgebreid in een persoonlijk dashboard met een begroting en een prognose, om zo een reëel beeld voor de toekomst te schetsen.

Dankzij deze vooruitgang behoren ordners, dozen en rondslingerende facturen tot het verleden. Alle gescande documenten worden opgeslagen in een online archief, dat elk moment tevoorschijn kan worden gehaald. Wij kunnen hierdoor zelf ook vaker inspringen op de momenten dat er afwijkingen worden geconstateerd. Zo hebben onze klanten in een paar klikken de huidige stand van zaken op hun scherm en zijn zij op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen hun bedrijf. En dat is toch wat iedere ondernemer wil!

Neem contact op met onze accountant en partner Gertjan Hendriksen

Wilt u graag weten over hoe wij uw administratie kunnen automatiseren? En wilt u ook ODG Inzicht? Neem snel contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Bel nu